top of page

אחת למיליון


בשנת 2017 נסעתי לוגאס עם חברה שמעריצה את סלין דיון. קניתי כרטיסים למופע בסיזרס פאלאס ותכננתי להפתיע אותה עם מתנה של פעם בחיים.

בערב בו נחתנו בוגאס, הכבישים היו סגורים, הרחובות היו ריקים, והמשטרות היו בנוכחות שיא. לילה לפני כן התבצע פיגוע מהגדולים בהיסטוריית ארה"ב- סטיבן פאדוק ירה ללא רחם מחלון מלון מנדליי ביי בו שהה במשתתפי פסטיבל מוזיקת קאנטרי. הוא רצח 58 בני אדם ופצע לא פחות מ 850 אנשים המומים שלא ידעו היכן לתפוס מחסה. כשהמונית נסעה בסטריפ, החלון השבור במלון דרכו ירה פאדוק זעזע אותנו קשות.

העיר היתה שממה ושיממון. ,מעולם לא נראה הסטריפ ריק כך והמופע אכן נדחה ביום בשל יום אבל לאומי שהתקיים במדינה.

למחרת, בחשש כבד, התמלאו השורות בסיזרס לקראת ההופעה של דיון. אני לא ממש התלהבתי, כי למרות שאני מכירה את השירים, היא לא ממש כוס התה שלי, והמצב הבטחוני ערער אותי לא מעט.

לפתע, עלתה אישה מטופחת וקטנה על הבמה והודיעה שכל הרווחים מהמופע הזה הולכים למשפחות של קורבנות האסון. היא לא חיכתה לתשואות. היא החלה לשיר.

ואז המשיכה לשיר. בקול עוצמתי שמילא את האולם בצלילים שיש רק ליחידי סגולה. האווירה היתה מחשמלת ולא נותר אף אחד אדיש באולם, אפילו לא אני

שיר אחרי שיר, להיט אחר להיט, הקהל היה מרותק, וליווה אותה בקול גדול והיא, דיווה אמיתית, עמדה על הבמה בגאון ונתנה את שואו חייה!

יצאתי מהמופע בהתרגשות. החשש שליווה אותי לפני המופע התפוגג והתחלף בהתלהבות. היה לי ברור שהרגע יצאתי מהופעה הסטורית.

בימים האחרונים פורסם סרטון של דיון בו היא מבטלת את מסע ההופעות שלה בשל תסמונת "האיש הנוקשה" בו לקתה, שתוקפת אחד למיליון. היא איננה יכולה להופיע פיזית וגם מיתרי הקול שלה אינם יציבים

כבר אז סלין דיון עלתה לבמה אחרי הפסקה ארוכה, אחרי ששכלה את בעלה, לו הקדישה שיר אהבה מהרפרטואר העשיר שלה, וכאבה האמיתי היה ניכר בכל תו ואות.

גם בסרטון האחרון שלה, היא מדברת את הקהל שלה בקול אוהב, שקט ועצוב. היא יודעת שימי הבמה שלה תמו. היא יודעת שמה שהיא אוהבת הכי הרבה לעשות - נלקח ממנה.

אני מנסה לחשוב מה הייתי עושה אם לא הייתי יכולה להשתמש בכישוריי והייתי חווה הגבלה פיזית שאינה מאפשרת לי לנוע כהרגלי. כמה המקצוע שלנו והתנועה שלנו מגדירים אותנו?

סלין דיון משאירה מורשת מרשימה של מוזיקה ויצירה למעריציה, אותה לא ניתן למחוק. מעניין לחשוב מהי המורשת שאנחנו משאירים לעולם, הרי בכל רגע נתון זה יכול להשתנות.

בתמונה: אישה שהיא אחת למיליון שלקתה בתסמונת של אחת למיליון.

photo credit: Pascal Le Segretain/Getty Images for Dior

2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page