top of page

נטוורקינג זו מיומנות שכולם צריכים

יצירת מעגלים סביבנו, ובהם אנשים שיש לנו הזכות להעשיר את עולמם, ולהם את עולמנו, קיימים עוד מקדמת דנא. פעם לא היה לזה שם, זה היה טבעי. היום יודעים שזה נקרא נטוורקינג.




הסוד האמיתי ביצירת מעגל נטוורקינג סביבנו, הוא מערכות היחסים המתפתחות עם האנשים. זו יכולה להיות מערכת יחסים המבוססת על הכרות שטחית יחסית, כשמשהו במפגש בין האנשים נחרט בזכרון, וזו יכולה להתפתח לחברות של ממש, כאשר הפן המקצועי הופך להיות פועל יוצא טבעי של מערכת היחסים.

כדי שמפגש ראשון עם אנשים חדשים יהיה טוב, שווה לבדוק האם מתקיימים התנאים הבאים:

  1. המפגש נוצר כתוצאה מרצון שני הצדדים

  2. המפגש מתרחש במרחב הנעים והנוח של כל אחד מהצדדים, בין אם וירטואלית או פיזית

  3. משהו באדם השני מסקרן אותנו אישית ולא רק מקצועית

  4. אנחנו מוכנים לבוא פתוחים להקשבה אמיתית ולא רק למונולוג חד צדדי

אנו מבינים שלא כל מפגש מסתיים בהבטחה לעתיד, וזה גם בסדר

אם יש משהו אחד שהוא החשוב ביותר בעולם הנטוורקינג, הוא ההבנה שלא כל המפגשים שלנו עם האנשים שסביבנו יניבו עסקה או הפניה. אם כבר, נדיר שמיד כשפגשנו אדם חדש, הוא ייצר לנו עבודה בה נקבל תשלום. מערכת היחסים מתחילה להרקם ואמון צריך להווצר על מנת שנוכל לסמוך שהאדם מולנו שווה את העמדת המוניטין שלנו על הקו.


כשאתם פוגשים אדם חדש:

דאגו להפגש במקום נייטרלי באמצע הדרך כדי ליצור תחושה נעימה לשני הצדדים. אם רק אחד מרגיש בנוח, השני לא בהכרח יאמר את כל מה שתכנן.


אל תתכוננו למפגש. האתר, הפייסבוק והתמונות של אדם הם רק נדבך קטן ממי שהוא. תנו לאינטואיציה להוביל את המפגש ולא הרושם הדיגיטלי שהוא רוצה להראות לעולם.


הקשיבו. יש המון מילים הנאמרות ללא קול. מבוכה, ביישנות, מעצורים – כל אלו נאמרים ללא מילים אך מורגשים בשולחן היטב. אם אתם מרגישים את אותן תחושות, הנכיחו אותן ואמרו בקול רם שכך אתם מרגישים. מיד שניכם תרגישו יותר בנוח. כמו כן הקשבה אמיתית נעשית בפה סגור כאשר האוזניים מדברות. תנו לצד השני הזדמנות להתבטא והנהנו עם הראש להסכמה.


הבינו שאדם הוא מכלול, והוא לא רק העסק שלו. מפגש שכזה יהיה מוצלח ואותנטי יותר אם יהיו בו מאפיינים אישיים כמו תחביבים, מכרים משותפים, משפחה וילדים, חוויות בלתי נשכחות.


הגבילו את המפגש בזמן בכדי לתת לעצמכם מרחב בריחה בעת הצורך, או הזדמנות ליצור מפגש נוסף ובכך להתחיל לבסס את מערכת היחסים וההדדיות.


בדקו איך אתם יכולים לעזור לצד השני. חיבורים אפשריים, דלתות שניתן לפתוח, עצה שאפשר לתת. עשו זאת רק כאשר אתם מעוניינים לסייע באמת.


שימו את הטלפון, המחשב והמחברת בצד. הדבר היחיד שצריך להיות ביניכם זה כוס משקה.


מפגש נטוורקינג הוא סוג של דייט. חלק מצליחים, חלק לא. היתרון הכי גדול על פני דייטים זה שאפשר לצאת עם מלא ולא צריך להתחייב על אחד בלבד לנצח. לכולם יש מקום!

תהנו, היו עצמכם ואל תשתנו כדי להרשים. מקסימום.... הרחבתם את המעגל!

4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page