top of page

יום הולדת שמח לדולי פרטון (19/1/1946)

יום הולדת 75 שמח לדולי פרטון האגדית! זמרת, שחקנית, יזמת, בעלת פארק שעשועים "דוליווד" ובעלת חברת הפקות מצליחה.



הזמרת בת ה-75 כבר שברה במהלך חייה כל תקרת זכוכית אפשרית, למרות שהחלה את חייה במקום לא מבטיח: בת רביעית מתוך 12 ילדים להורים עניים ואנלפביתים, שחיו בבקתה קטנטנה בהרי הסמוקי בטנסי. דולי החלה לכתוב שירים בגיל 5 ועד מהרה קיבלה את הגיטרה הראשונה שלה, ומשם סללה את דרכה לעולם מוזיקת הקאנטרי. ב 1967 הוציאה את אלבומה הראשון והחלה להתפרנס מכתיבה ושירה.

עד היום לא ברור כמה שירים כתבה דולי, ולפי הערכות שונות, מדובר בלא פחות מ 5,000 שירים!

למרות עיסוקיה, דולי ממשיכה להתקדם ולטעום מעולמות נוספים. בשנת 2019 עלה לאוויר הפודקאסט "אמריקה של דולי פרטון" בו ראיונות עומק עימה. מאז ועד היום זהו אחד הפודקאסטים המוצלחים והמוערכים ביותר.

בנוסף, תרמה כמיליון דולר למרכז הרפואי של נשוויל, בו פותח החיסון של חברת מודרנה. כבר אוהבת אותה יותר :)


אם יש משהו שבולט אצל דולי, מלבד המראה המצועצע והציצים המוגזמים, זה ההומור והקבלה העצמית המוחלטת שלה.

When all fails, I go for a boob joke אמרה באחד הראיונות שלה והיא אכן ידועה בתור זו שצוחקת על עצמה הרבה לפני שצוחקים עליה. היא מעולם לא התביישה לדבר על החזות החיצונית שלה, שאותה היא מקפידה לטפח עד היום "אני יודעת שהסטייל שלי הפך לבדיחה, אבל לא אכפת לי. יש מוח מתחת לפיאה הזו", אמרה בספר שכתבה.

ואכן, היכולת המופלאה של דולי להיות נאמנה לדרך שלה ולמי שהיא הפכה אותה לקונצנזוס כל אמריקאי שאין עליו עוררין. היא התגלמות החלום האמריקאי וכל סוגי האוכלוסיה מוצאים בה אותנטיות ואמת פנימית מעוררת קנאה.


היו שלמים עם מי שאתם, לא משנה מה דרככם. האמת היא האיפור היפה ביותר שיש.

5 צפיות0 תגובות
bottom of page